torsdag 10. september 2009

Raev og bringebaer. Daarlig karma.

Mandag kveld fortalte Ingrid og Trine om den gangen de havna i Agra akkurat paa en fredag, naar Taj Mahal er stengt. Skrekkhistorie for saanne som vet at Agra er en spesielt slitsom by og at det stort sett er den ene grunnen til aa dra dit. Heldigvis hadde jeg tatt hensyn til det naar vi kjoepte billetter. Jepp. Bare at jeg regna at vi kom til India paa tirsdagen. Det her gaar egentlig ikke an, altsaa. Saa naa har jeg faatt tilbake pengene for dene ene billetten, den andre er det for sent aa gjoere noe med.

Braele-Tex lever!

Ellers har dagen generelt vaert i uflaksens tegn. Da det endelig slutta aa regne dro vi til gamlebyen. da begynte det igjen. Og "regn" naar det er monsun er poesregn. Saa vi var klissetiklass etter fem minutter, gikk oss bort litt, ble slitne og sulte, drakk litt te og skulle se Lal Mandir, et Jain-tempel med eget fuglesykehus. Det var stengt. Men vi mista ikke motet, og tenkte vi skulle spise paa det bortgjemte stedet som gaar for aa ha noe av Delhis beste mat. Vi fant gata der den var merket av paa kartet. Etter at vi, som naa var litt som store, vaate rosiner, hadde lett i en halvtime fant vi stikkveien der den var ogsaa. Men jammen var det stengt paa Karim's. Vi fikk oss mat hos en nabo, og saa gikk sandalene mine i stykker.

Saa fort jeg vaakner i morra skal jeg ut og kjoepe meg en Ganesh, guden som som kjent fjerner hindringer. Det maa nok til.

Elin - fremdeles med rosin-hender.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar